خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 10:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
موسوی:

قطع برق مردم لامرد و مهر را جان به لب کرده است

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس با اشاره به دمای بالای هوا در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود، گفت: علی رغم تمامی پیگیری‌های صورت گرفته شده در زمینه کاهش میزان خاموشی برق شهرستان‌های لامرد و مهر اتفاقی رخ نداده است و مردم در دمای بالای هوا جان به لب شده‌اند.

موسوی

سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در باره قطعی برق در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود، گفت: شهرستان های لامرد و مهر با استان هرمزگان و بوشهر همجوار هستند و به لحاظ شاخص‌های دما مانند حداکثر دما، حداقل دما و طول ماه‌های گرم مشابه بوشهر و هرمزگان هستند و شاید در برخی از روزها بعضا شدید تر نیز باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به گرمای هوا در شهرستان‌های لامرد و مهر همانند استان‌های بوشهر و هرمزگان نباید شاهد قطعی برق برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه همانند سایر شهرستان ها در طول شبانه روز مردم شهرستان‌های لامرد و مهر شاهد خاموشی هستند درحالی که دمای این دو شهرستان به 53 درجه سانتیگراد می‌رسد عنوان کرد: موضوع جلوگیری از قطع برق شهرستان‌های مهر و لامرد را در نشست‌های مختلف با وزیر نیرو، معاونت توانیر و مدیر شرکت توزیع برق استان فارس مطرح کرده‌ام و پذیرفته‌اند اگر نمی‌توانندمانع از قطع برق این دو شهرستان شوند حداقل میزان آن را 50 درصد کاهش دهند تا مردم بتوانند شرایط را تحمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درحال حاضر علی رغم تمامی پیگیری‌های صورت گرفته شده در زمینه کاهش میزان خاموشی برق شهرستان‌های لامرد و مهر اتفاقی رخ نداده است و مردم در دمای بالای هوا جان به لب شده‌اند. راهی جز این ندارم به منظور پیگیری مشکل مردم این دو شهرستان و احقاق حق تضیع شده آنها به هر طریقی، علاوه بر پیگیری از مجموعه مسئولان وزارت نیرو از تهران و استان صدای اعتراض خود را به دستگاه‌های نظارتی مربوطه نیز برسانم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعی برق در شهرستان‌های لامرد و مهر در اکثر روزها حدود 2 ساعت یا بیشتر است و در برخی از شهرها و مناطق تعداد خاموشی ها به دو یا سه مورد طی روز می‌رسد، گفت: برای اینکه از خاموشی برق خانگی جلوگیری شود ناچار به خاموشی برق صنایع هستند هرچند آسیب این تعطیلی صنایع نهایتا در خانوارها احساس می‌شود زیرا تولید و اشتغال کاهش پیدا می‌کند، هرچند واقعیت این است که اوج بار مصرف برق در سال جاری نسبت به 50 سال گذشته بی سابقه است و مردم نیز از محدودیت و مشکلات صنعت برق به خوبی آگاه هستند، لیکن باید به هر طریقی خاموشی این دو شهرستان را به حداقل برسانند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382021
کلمات کلیدی
محسن خزایی
خبرنگار

محسن خزایی

آخرین اخبار